فضای کار اشتراکی در استودیو تجربه

همانطور که در معرفی استودیو تجربه توضیح داده شد، استودیو تجربه از 4 بخش مجزا تقسیم می‌شود.

در ادامه این متن، به معرفی فضای کار اشتراکی و مزایای استفاده از آن، معرفی فضای کار اشتراکی شناخته شده در جهان و فضای کار اشتراکی در استودیو تجربه می‌پردازیم.

فضای کار اشتراکی در سال‌های اخیر، شیوه کار افراد را متحول کرده است. فضای کار اشتراکی، یک محیط منعطف است که در آن، افراد و شرکت‌ها با حرفه‌های مختلف با هم در فضای فیزیکی مشترک کار می‌کنند. این فضا به عنوان جایگزینی برای فضاهای اداری سنتی است و امکانات و منابع مختلفی را ارائه می‌دهد. درحقیقت، یک فضای کاری منعطف، امکانات و گزینه‌های مختلفی را برای تطبیق با سبک‌های کاری مختلف ارائه می‌دهد.

یکی از مزایای کلیدی فضای کار اشتراکی فرصت همکاری و شبکه‌سازی است. این محیط پویا، همکاری، به اشتراک‌گذاری ایده و مشارکت‌های بالقوه را تقویت می‌کند. احاطه شدن توسط افراد هم‌فکر می‌تواند خلاقیت و نوآوری را پرورش دهد و ارتباطات ارزشمندی را ایجاد کند که در یک محیط اداری سنتی امکان پذیر نیست.

مزایای فراوان، سبب ایجاد و راه‌اندازی فضاهایی کاری اشتراکی متعددی در سرتاسر دنیا شده است که هر کدام ویژگی‌های منحصربفردی دارند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

WeWork

WeWork، یکی از شناخته شده‌ترین نام‌ها در فضای کاری اشتراکی است. WeWork در سرتاسر دنیا، فضاهای کاری اشتراکی راه‌اندازی کرده و امکاناتی مانند اینترنت پرسرعت، اتاق جلسات، امکانات چاپ و اسکن و… را برای اعضای خود فراهم کرده است. WeWork همچنین رویدادها و فرصت‌های شبکه‌سازی را برای اعضای خود سازماندهی می‌کند که هدف آن تقویت همکاری است. این شرکت یک پلتفرم نرم‌افزاری اختصاصی ایجاد کرده است که به کمک آن، امکانات و خدمات خود را به طور موثرتری مدیریت کند. این پلتفرم طیف وسیعی از خدمات مانند امکان رزرو اتاق جلسات و پرداخت آنلاین صورتحساب‌ها را برای اعضا فراهم می‌کند.

Regus

این شرکت در سال 1989 توسط مارک دیکسون در بروکسل، بلژیک تأسیس شد و از آن زمان به یکی از بازیگران برجسته فضای کاری منعطف در جهان تبدیل شده است. Regus در بیش از 100 کشور جهان فعالیت می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده که طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهد. اینترنت پرسرعت، خدمات چاپ و کپی، اتاق کنفرانس در کنار فراهم کردن فضایی برای هم‌آفرینی بخشی از خدمات این شرکت برای افراد و شرکت‌های بزرگ و کوچک است.

The Hive

The Hive، یک شبکه جهانی است که فضاهای کاری اشتراکی را در اختیار کارآفرینان، استارتاپ‌ها و متخصصان قرار می‌دهد. این شرکت در سال 2012 در هنگ‌کنگ تاسیس شد و به مرور زمان در بانکوک، ملبورن، سنگاپور و… گسترش یافت. The Hive گزینه‌های فضای کاری متنوعی را برای مطابقت با نیازها و ترجیحات مختلف از جمله دفاتر خصوصی، میزهای اختصاصی و فضای کاری مشترک ارائه می‌دهد. اعضا همچنین به طیف وسیعی از امکانات و خدمات مانند اینترنت پرسرعت، اتاق‌های جلسه و امکانات چاپ دسترسی دارند. این شرکت همچنین رویدادها و کارگاه‌های شبکه‌ای منظم را سازماندهی می‌کند تا به اعضا کمک کند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند.

فضای کاری اشتراکی در استودیو تجربه

یکی از امکاناتی که استودیو تجربه ارائه می‌کند، فضای کاری مشترک است. فضای کاری اشتراکی در استودیو تجربه چیزی فراتر از یک فضای اشتراکی سنتی است. در این مکان علاوه بر ارائه خدماتی مانند میز و صندلی‌های استاندارد و حرفه‌ای، مانیتورهای حرفه‌ای جهت پرزنت محصولات و… فرصتی را برای افراد، استارتاپ‌ها و شرکت‌ها فراهم می‌کند که تیم‌ها می‌توانند در کنار صاحبان صنایع قرار بگیرند و توسعه مشترک فناوری داشته باشند. درحقیقت، فضای اشتراکی در استودیو تجربه، یک فضای پروتوتایپ و هم‌آفرینی است که می‌تواند در یک محیط ایده‌آل، نوآوری را تقویت کند.

استودیو تجربه

تجربه لمس فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.