6 نکته کلیدی که باید قبل از راه اندازی کسب و کار خود در نظر داشته باشید

راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار جدید مستلزم یک استراتژی قوی است. در حالی که معمولاً می توان کسب و کار خود را به راحتی شروع کرد، اما همیشه عواملی وجود دارند که ممکن است رویای شما را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق مختل کنند. طبق اعلام اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا، 65 درصد از مشاغل در ده سال اول شکست می خورند.

در اینجا شش نکته مهم وجود دارد که باید قبل از شروع یک سرمایه گذاری جدید در نظر داشته باشید.

  • استراتژی، کلیدی است

بر اساس اداره آمار کار ایالات متحده، 20 درصد از کسب و کارهای جدید در عرض دو سال شکست می خورند. این نشان می‌دهد که نرخ بالای شکست در درجه اول به دلیل برنامه‌ریزی ضعیف، عدم آگاهی در مورد آنچه برای راه‌اندازی یک شرکت لازم است یا بودجه ناکافی در طول مراحل بحرانی توسعه مانند کمپین‌های بازاریابی، هزینه‌های طراحی و توسعه محصول است.

کسب‌وکارها باید بر اساس تحقیقات و برنامه‌ریزی صحیح، از جمله کسب سرمایه کافی، داشتن ساختار مناسب و گردآوری یک تیم مؤثر برای انجام عملیات پیش روند. همه اینها عواملی هستند که می توانند به طور قابل توجهی بر رشد و موفقیت هر شرکتی تأثیر بگذارند.

داشتن یک طرح کسب و کار استراتژیک ضروری است تا بدانید قبل از برداشتن چنین گام های بزرگی برای تبدیل شدن به رئیس خود، چه کارهایی باید بکنید. یادگیری در مورد مشکلات احتمالی از قبل، کارآفرینان را در هنگام تصمیم گیری استراتژیک بهتر آماده می کند. اگر به درستی انجام شود، راه‌اندازی یک کسب‌وکار ممکن است بیش از حد انتظار طول بکشد، اما زمانی که همه چیز سر جای خود قرار گرفت، می‌تواند پاداش‌های فوق‌العاده‌ای به همراه داشته باشد.

  • مراقب تامین مالی جمعی باشید

اگر نتوانید حمایت کافی را جمع آوری کنید، سرمایه گذاری جمعی می تواند به بدترین کابوس شما تبدیل شود. اگر استارتاپ شما شکست بخورد، در معرض خطر از دست دادن اعتماد عمومی به سازمان خود و افرادی هستید که به شما پول داده اند.

  • در دنیای آنلاین حاضر شوید

پایگاه مشتری خود را در نظر بگیرید و اینکه چقدر به درآمدزایی کمک می کند. به گفته FitSmallBusiness، 54 درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به جای خرید و مشاوره حضوری  به صورت آنلاین خرید کنند یا ارتباط برقرار کنند.

  • برای انعطاف پذیری بهینه سازی کنید

محققان حوزه دیجیتال مارکتینگ اخیراً دریافته اند که رها کردن سبد خرید در وب سایت های تجارت الکترونیک 69٪ است. به همین دلیل، قبل از راه‌اندازی باید مطمئن شوید که وب‌سایتتان به درستی کار می‌کند، حتی اگر قصد دارید چندین گزینه پرداخت مانند پرداخت در محل، پرداخت آنلاین یا واریز به حساب ارائه دهید. در نهایت، ابزارها و تاکتیک‌های خاصی وجود دارد که کسب‌وکارهای جدید باید در اولین راه‌اندازی از آن‌ها اجتناب کنند. به عنوان مثال، استفاده از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در مراحل اولیه ممکن است همیشه برای شرکت‌های جدید کارساز نباشد، زیرا بسیاری از مصرف‌کنندگان هنوز وب‌سایت‌هایی غیر از فیس‌بوک یا توییتر را ترجیح می‌دهند.

  • برای عمومی شدن برنامه ریزی کنید

یک مطالعه جدید توسط Deloitte توصیه می کند که بین 18 تا 36 ماه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای عرضه اولیه اولیه عمومی (IPO) آماده شوید. بنابراین، هنگامی که شرایط بازار مناسب است، داشتن اسناد مناسب در ورود به بازار IPO به شما کمک خواهد کرد.

  • داشتن برنامه B ضرری ندارد

با این حال، حتی با وجود این همه دانش و برنامه ریزی مناسب، برخی از مشاغل ممکن است بدون توجه به نیروهای خارجی خارج از کنترل آنها، از جمله رکود اقتصادی یا عدم علاقه به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهند، شکست بخورند. به همین دلیل است که اگر کارها به خوبی پیش نمی روند، داشتن یک پلان B موثر ضروری است.

 

 

با در دست داشتن این استراتژی‌ها، قبل از راه‌اندازی، برای کسب حداکثر موفقیت آماده خواهید بود و از تبدیل شدن به یک آمار شکست خورده دیگر در کسب و کار خودداری می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.