همکاری شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا و مرکز نوآوری انرژیک

همکاری شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا و مرکز نوآوری انرژیک

همکاری شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا و گروه انرژیک، با هدف پروژه همرسانی تخصصی راهکارهای نوآورانه به مسائل صنعت نفت آغاز شد. فرایند این همکاری به صورت برگزاری رویدادهای Reverse Pitch برای شناسایی نیازهای شرکت های فعال در صنعت نفت و فراخوان به شرکت های دانش بنیان جهت ایده پردازی و برطرف کردن تقاضاها می باشد.

همکاری شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا و مرکز نوآوری انرژیک

در اولین جلسه که در تاریخ 23 دیماه در محل گروه انرژیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، شرکت فرا، نمایندگانی از هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد و چندین شرکت زیر مجموعه حضور داشتند که در ابتدا به معرفی گروه انرژیک و فرا و در ادامه به بررسی مسیر این پروژه پرداخته شد، مسیری شامل چندین مرحله که به ترتیب زیر است:

  • شناسایی نیازهای اصلی شرکت های تابعه هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد
  • تبدیل نیازهای شرکت پاسارگاد به تقاضای تکنولوژیک
  • ارزیابی و تحلیل تقاضاهای تکنولوژیک
  • برگزاری رویداد Reverse pitch
  • ارزیابی و تحلیل تقاضاهای تکنولوژیک

در گام اول با برگزاری جلسات با مدیران هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد به برشماری نیازهای اصلی و تکنولوژیک شرکت ها پرداخته می شود. در گام دوم به ارزیابی دلایل ریشه ای، بررسی نمونه های مشابه رفع مسائل و تبدیل نیاز به تقاضای تکنولوژیک پرداخته خواهد شد. گام سوم که از گام های بسیار مهم این فرایند است شامل مراحلی نظیر بررسی ابعاد مختلف مسئله تکنولوژیک، بررسی استانداردها و مسائل فنی کلیدی برای حل مسئله، بررسی مدل‌های مختلف توسعه راهکار مورد نظر و طراحی نقشه راه توسعه راهکار می باشد. گام چهارم، گام مهمی در شناسایی تیم ها و گروه هایی است که توانایی حل مسائل شرکت ها را دارند که در نهایت در گام پنجم پروژه توسعه تکنولوژی تعریف با هدف بهره برداری از راهکار نوآورانه تعریف می گردد.

با توضیح این فرایند، در جلسه 23 دیماه فرم های چالش ها میان نمایندگان شرکت ها توزیع گردید تا طی مدتی مشخص به گردآوری نیازها و مسائل خود بپردازند تا به صورت رسمی پروژه همرسانی تخصصی راهکارهای نوآورانه آغاز گردد.

امید است که نیازهای شرکت های صنعت نفت توسط کسب و کار های ایرانی حل شده تا شاهد رشد و توسعه بیش از پیش صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور باشیم.

همکاری شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا و مرکز نوآوری انرژیک

همکاری شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا و مرکز نوآوری انرژیک همکاری شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا و مرکز نوآوری انرژیک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.