خدمات ما در حوزه برنامه تحول دیجیتال
- ارزیابی آمادگی سازمان جهت تحول دیجیتال
- شناسایی فرصتهای نوآوری دیجیتال
- تدوین برنامه راهبردی تحول دیجیتال سازمان
- تدوین ره نگاشت تحول دیجتال سازمان
- نظارت و پایش
سوالاتی که به آنها پاسخ خواهیم داد:
ارزیابی آمادگی سازمان قبل از شروع تحول برای همه شرکتها امری ضروری است. خود موقعیتیابی بر حسب سطح بلوغ، شناسایی نقاط قوت و ضعف را به عنوان پایهای برای استراتژیهایی برای افزایش کارایی و باز کردن فرصت ها برای رشد آینده امکانپذیر می کند. آمادگی دیجیتال با سطح آمادگی نیروی کار سازمان برای انتقال به جریانهای کاری دیجیتالی که توسط نرمافزار و فناوری فعال می شود، تعریف میشود. تغییر فناوری فقط به سرمایهگذاری یک سازمان در داراییهای IT اشاره نمیکند – بلکه شامل سه جزء است: فرهنگ، فرآیند و فناوری.
در این گام در دو سطح الف) راهبردی شامل جهتگیریهای کلان سازمان، الگوی رهبری و حاکمیت شرکتی، فرهنگ سازمانی و مدل کسب و کار فعلی، ب) عملیاتی شامل فناوریهای مورد استفاده در سازمان، نیروی انسانی، مهارتهای موجود و زیرساختها مورد تجزیه و تحلیل واقع شده و گزارشی از سطح آمادگی سازمان برای حرکت در مسیر دیجیتالی شدن ارائه خواهد شد.
در این گام با توجه به روندهای تحول دیجیتال و نیروهای حاکم بر صنعت، تحلیلی جامع از فرصتهای نوآوری دیجتال در صنعتی که شرکت مورد مطالعه در آن فعالیت میکند، صورت خواهد گرفت که مبتنی بر تغییرات فناوری، روندهای تحول دیجیتال، نیازهای سمت مشتریان و چالشهای عملیاتی شرکت خواهد بود. در انتهای این گام بنابر ضرورت از نظرات خبرگان با استفاده از ابزارهایی مانند پانل خبرگی، پرسشنامه و مصاحبههای عمیق جهت اولویتبندی فرصتهای نوآوری دیجیتال استفاده میگردد.
برای گشودن قفل برنامه دیجیتال خود، به چشماندازی روشن نیاز دارید. شما باید ابعاد دیجیتال را در تمام اجزای کسبوکار خود شناسایی نمایید. این کار به شما کمک میکند تا بتوانید در خصوص اقدامات و ابتکارات دیجیتالی خود تصمیم بگیرید، اولویتها را شناسایی و یک چشمانداز دیجیتال مشترک برای سازمان خود ایجاد کنید. در این گام بر اساس فرصتهای اولویتبندی شده پیش روی سازمان در حوزه دیجیتال، برنامه راهبردی تحول دیجیتال سازمان، الگوی مورد استفاده، اهداف کلان و شاخصهای پایش اهداف تعریف می گردد.
در این گام، مسیر حرکت تحول دیجیتال سازمان در چهار لایه طراحی خواهد شد. در لایه اول، برنامه زمانی حرکت به سمت فرصتهای اولویتبندی شده تدوین خواهد شد. در لایه دوم فناوریهای مورد نیاز جهت دیجیتالی نمودن فرآیندهای کلیدی شناسایی و معرفی خواهند شد. در لایه سوم، به تجزیه و تحلیل اقدامات مورد نیاز، مسئولیتها، ساختار تیم مدیریت برنامه و اختیارات پرداخته خواهد شد. در لایه چهارم، توانمندسازهای مورد نیاز (نیروی انسانی، زیرساختهای سازمانی، ….)، آموزشهای ضروری، بودجه، ساختار سازمانی، معماری و حاکمیت دادهها و معیارهای ارزیابی عملکرد معرفی خواهد شد. بر اساس موارد ذکر شده دو دسته برنامه عملیاتی تدوین خواهد شد. گروه اول شامل اقدامات با هدف موفقیت سریع و گروه دوم شامل اقدامات با بازه زمانی میانمدت و بلندمدت خواهد بود که در قالب کارت متوازن تحول دیجیتال خواهد بود.
در این گام در حین اجرای برنامه تحول دیجیتال، نظارت بر پیشرفت برنامه و ارزیابی سطح موفقیت با استفاده از شاخصهای کلیدی عملکرد تعریف شده در قسمت قبل در بازههای زمانی مشخص صورت خواهد گرفت و گزارشهای پایش برای مدیریت ارشد سازمان ارسال جهت تنظیم اقدامات اصلاحی لازم در راستای حصول اطمینان از موفقیت برنامه ارائه خواهند شد.
تحول دیجیتال (Digital Transformation) به معنای استفاده از فناوریهای دیجیتال برای تغییر بنیادین در فرآیندها، [...]
اکنون، زمان کشف مسیرهای ناشناخته و راه حلهای جدید است معدنکاران باید با وجود مسائلی [...]
همهگیری کووید-19 زمینه مناسبی را برای توسعۀ حمل و نقل ریلی در سراسر جهان ایجاد [...]